Słodycze reklamowe z nadrukiem w marketingu firm sklepów spożywczych

Słodycze reklamowe
Słodycze reklamowe

Małe i osiedlowe sklepy spożywcze są w dzisiejszych czasach często zagrożone przez hipermarkety, które mogą zaoferować klientom niższe ceny swoich produktów i większy wybór. Dlatego też sklepy spożywcze muszą prowadzić liczne działania marketingowe, zmierzające do pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania przy sobie aktualnych. Oczywiście działania te muszą odpowiadać możliwościom finansowym danego sklepu. Reklama to zawsze inwestycja, ważne, aby była to inwestycja, która się zwraca, tzn. pozwala na pozyskiwanie klientów, robiących regularnie zakupy w danym sklepie spożywczym. Wykorzystując swoje możliwości i kontakty z producentami produktów spożywczych, sklepy spożywcze mogą m. in. dystrybuować różnego rodzaju gadżety reklamowe, będące oczywiście wyrobami spożywczymi.

Dobrą egzemplifikacją mogą być tu słodycze reklamowe. Są to gadżety bardzo popularne, ponieważ sprawiają ludziom szczerą radość, a koszt ich produkcji i dystrybucji nie jest znaczny. Przed opisaniem samej dystrybucji, warto wspomnieć o nadruku, który widnieje na opakowaniach słodyczy. Nadruki te są istotne i pełnią kilka ról jednocześnie.

Otóż nadruk, o którym mowa, może być wykorzystany w pierwszej kolejności do reklamy. Rzecz jasna treścią nadruku są zwykle logo i nazwa danego sklepu spożywczego, ewentualnie także hasła reklamowe czy krótki opis usług. Zależy, ile miejsca na opakowaniu zostanie.

Jeśli chodzi o dystrybucję, w przypadku sklepów spożywczych odbywa się ona na terenie samego sklepu. Wspomniane słodycze reklamowe z nadrukami są wystawione do swobodnego częstowania się, jako zachęta do podejmowania większych zakupów, ewentualnie mogą one także być dołączone do zakupów danego klienta. Jeśli np. ktoś wyda odpowiednio wysoką kwotę, może taki gadżet dostać w prezencie.

Słodycze reklamowe czasami mogą także być sprzedawane, oczywiście w niższych cenach niż właściwe dla tego rodzaju produktów. Jest to wówczas również forma zachęty do ich kupowania i jak najczęstszego powracania przez klienta do danego sklepu spożywczego.