Ulotki reklamowe – plusy i minusy

ulotki reklamowe
ulotki reklamowe

Ulotki jako metoda reklamowa mają swoje plusy i minusy. Mimo tego, to od lat jedna z wiodących form marketingu dla początkujących i istniejących już przedsiębiorstw. Przede wszystkim dlatego, że jest to często reklama lokalna, czyli trafia do miejscowych ludzi, którzy przykładowo są grupą docelową małego, osiedlowego sklepu przemysłowo-spożywczego. Jest to też metoda tania, co po części wynika z pierwszego powodu. Zdecydowanie mniej pieniędzy wyniesie wydrukowanie ulotek niż zamówienie linii gadżetów reklamowych, które też za darmo będą rozdawane klientom. Oprócz tych pierwszych z rzędu plusów, ulotki reklamowe mają też gorsze strony jak chociażby fakt, że ulice i skrzynki pocztowe są nimi przepełnione.

Ulotki reklamowe są wręczane przechodniom z każdej strony w każdej części wszystkich miast Polski. Za granicą sprawa się ma podobnie. Ulotki umieszczane są też nagminnie za szybami samochodów stojących na miejskich i podmiejskich parkingach. Po otwarciu skrzynki na listy często znajdujemy rachunki i…. ulotki, nawet w postaci kartek pocztowych, ale wciąż przez wielu postrzegane tylko jako śmieci. Innym minusem ulotek jest krótki termin ważności w przypadku, gdy chcemy zareklamować konkretną promocję obowiązującą w wybranych dniach danego miesiąca. Wówczas po wydarzeniu ulotki nie będą nadawały się do dalszego roznoszenia, dlatego przy planowaniu roznoszenia partii jednego projektu trzeba wziąć pod uwagę czy warto ulotki oszczędzać.

Z drugiej strony, Ulotki reklamowe mają wiele pozytywnych aspektów. Wszystkie są unikalne i niejednokrotnie szata graficzna w połączeniu z przekazywaną informacją przypadają w gusta przyszłych klientów oraz kontrahentów. Najważniejszy jest zatem dobry plan, który będzie krok po kroku realizowany. Innym sposobem na większe powodzenie kampanii jest np. rozdawanie ulotek w mniej zatłoczonych miejscach, jeśli chodzi o natłok konkurencyjnych ludzi roznoszących podobne papiery z konkurencyjnych marek na rynku. Co za dużo to nie zdrowo, a stosując umiar zawsze osiągniecie sukces.

Jedno przemyślenie nt. „Ulotki reklamowe – plusy i minusy”

Możliwość komentowania jest wyłączona.